Колико пута вам се десило да „прегорите“ после напорног дана, некада можда и без успешно одрађеног планираног задатка? Мени се то често дешавало. Већином сам стизао урадити планиране ставке, али сам навече, неретко и дан после, имао осећај исцрпљености и безмотивисаности да пређем на наредни изазов.

Због таквог утицаја одлучио сам анализирати шта то радим лоше, да ли постоји начин како могу поспешити радни процес тако да после њега и даље имам енергије, наравно постижући задате резултате.

Начин до кога сам дошао ми је умногоме помогао на факултету, али свакодневно га примењујем и на послу те могу рећи да ме је учинио продуктивнијим, односно да без проблема решавам све дневне задатке и пре истека радног времена.

Идентификовани проблем

Пре него што пређем на мој садашњи начин рада, хтео бих се осврнути на проблем за који сматрам да је код мене изазивао осећај прегорености. У питању је ни мање ни више него лоше дефинисан циљ. Пример: Требало би да одрадим нешто прилично велико, рецимо научим 300 страница или спремим интервју за нову позицији. Задатак који бих себи поставио је управо такав, што сматрам грешком. Наш мозак има тај обичај да одуговлачи, поготово ако је пред њим тежи изазов, што у овом случају јесте. Ми, стављајући тежак задатак пред себе, стварамо одређен притисак, јер не желимо поклекнути, а свесни смо да није лако постигнути жељени циљ. И овај притисак нас кошта продуктивности.

Корак-по-корак мајндсет

Грешка коју ја уочавам је „отежавање“ самог задатка на психолошком нивоу. Да бих ово избегао почео сам примењивати нешто што сам назвао „корак-по-корак“. Сваки већи задатак разлажем на неколико целина којима додељујем одређену важност, приоритет. На овај начин мој мозак не види један тежак задатак, него више лакших. И сваки пут када бих урадио један од тих задатака добио бих осећај постигнутости, што би ме даље мотивисало да пређем на следећи. Чини се доста једноставно, али мени је помогло да одбацим онај пријашњи притисак те да лакше прелазим на нове ставке са моје ToDo листе.

Такође, једна од препорука је да ни не претерујете са бројем задатака, јер то може изазвати почетни ефекат. Само што овај пута притисак неће бити од тежине посла који вас очекује, него од његове количине.

Ако вам се свидео данашњи чланак препоручујем вам да погледате категорију Продуктивност