Као што сте већ могли закључити читајући овај блог, један од мојих циљева је достићи изузетно висок ниво продуктивности. Доста сам читао на ову тему, што књига, што онлајн садржаја, тако да сам оформио неколико ставки које су помогле мени да будем продуктивнији него раније.

Јутарња рутина

Иако вам се можда чини као извикана тема, стабилна и константна јутарња рутина помаже ефикасном започињању дана. Такође, ако испратите јутарњу рутину добијате осећај задовољства јер сте дан стартовали продуктивно прецртавши прву ставку на ToDo листи. Другим речима, добијате мотивацију за извршавање осталих задатака планираних за тај дан.

Једна од грешака коју сам ја знао правити током осмишљавања своје јутарње рутине јесте праћење туђих рутина, рецимо познатих директора технолошких компанија. Саветовао бих вам да се сами пробате упустити у њено креирање те да ослушкујете своје досадашње навике које не би требало мењати из корена, него корак по корак. Ја сам, рецимо, правио грешку тако што сам покушао устајати значајно раније, иако сам свестан да нисам јутарњи тип особе. Сада устајем у 7ч, а било је покушаја када сам се терао да устанем у 5, верујући да ћу тако бити продуктивнији, јер то доста људи саветује. Рано буђење је имало негативан утицај на моју енергију током дана и практично после неког периода сам постао „зомби“.

Планирање идућег дана

Једна од првих јутарњих или последњих дневних задатака би требало да буде планирање идућег дана. Овиме се решавате стреса који доноси неиспланиран дан, када заправо нисте свесни шта све требате урадити, као ни колико би одређени задаци требало да трају.

За ову сврху ја користим Trello. Изабрао сам га јер ми се свиђа приступ са таблама, према којим могу разврстати дневне задатке. На пример, тренутно имам две табле за приватне обавезе и по једну за сваки пројекат на коме радим. Табле за приватне обавезе су Дневни задаци, где пишем уопштене дневне задатке које би требало да испуним, и Блог, где планирам чланке које ћу објављивати у будућности. Такође, користим лабеле у бојама како би ставио до знања који задатак има већи приоритет, и то црвена: приоритетно, жута: неприоритетно и зелена: опционо.

Радећи ово сваког дана добијам увид у дневне обавезе и могу закључити колико ће ми која обавеза одузети времена, као и када би требало да урадим коју. Још једна позитивна ствар јесте да је мања вероватноћа да ћу заборавити нешто да урадим.

За остала два савета предложио бих да прочитате претходне чланке: