Када питате просечног програмера да вам каже три сајта која најчешће посећује верујем да ће се ту наћи и StackOverflow. Овај сајт нуди прегршт информација о проблемима са којима се редовно сусрећемо приликом имплементације софтверских решења, што делује савршено, зар не?

Ипак, ретко када се запитамо која је мана овог приступа и зашто бисмо требали да га избегавамо

Сам концепт сајта је веома јасан, особа А се сусретне са проблемом и постави питање, а онда остале особе дају решења. Решења се сортирају по броју лајкова, тако да је у већини случајева тачно решење на првом месту.

Опасност овог процеса је могућност да постанемо лењи, односно да се фокусирамо на решење, а не на сам проблем. У овим ситуацијама често се питам да ли сам ја особа која тражи решења или особа која решава проблеме.

Сматрам да би увек прва дестинација требало да буде документација технологије са којом радимо. На крају крајева, ту је и изрека Be a man read a MANual. Читањем документације ми улазимо у срж проблема и приступамо му са разумевањем. Радећи то ми учимо и растемо као програмери.

Са друге стране, код сајтова попут StackOverflow-а, ситуација је нешто другачија. Већином људи само копирају и налепе пронађено решење, без да се удубе у проблем. Неретко и не покушавају да сами реше проблем, већ одмах посежу за претрагом. Мишљења сам да је ово изузетно лоше.

Да ли да заборавим да StackOverflow постоји?

Не! StackOverflow је сјајан алат и вероватно ће нас још много пута спасити непроспаваних ноћи. Оно што би требало да урадимо јесте да прво покушамо сами решити проблем. Овде је најбоље да себи задамо одређен временски рок где нећемо користити Google. Сам временски рок је најбоље дефинисати према искуству и потреби (ипак је некада време круцијалан фактор). За мене је то отприлике 25 минута. Ако после овог времена не успем да решим проблем, мој други корак је истраживање документације где се задржавам 10-15 минута. Ако ни документација није довољна, онда је на реду StackOverflow.

Када користим StackOverflow увек се трудим прочитати све одговоре те не гледати само на решења већ и на описе те линкове који су приложени. Укратко, све што ми може помоћи да разумем проблем.

Мана овог приступа је што на почетку узима више времена, али развија инжењерски мајндсет који нема цену.


3 коментара

Џони · 10. августа 2020. у 21:25

> У овим ситуацијама често се питам да ли сам ја особа која тражи решења или особа која решава проблеме.

Зар се не решавају проблеми у оба случаја?

Интересује ме шта ово значи. Која би била разлика? Разумео бих, на пример, тражење решења насупрот стварању решења.

Хвала!

    Коста Купрешак · 10. августа 2020. у 21:29

    Ћао Џони. Мислио сам на разлику та два процеса, са једне стране је претраживање решења по интернету и copy/paste насупрот решавању проблема, тј. удубљавању у саму срж проблема

      Ivan · 11. августа 2020. у 02:14

      Nije los StackOverflow, vec los moze biti nacin koriscenja pojedinca. Ja kad imam problem, prvo se razlomim da ga sam resim, ako ne uspem bacam se na stack. Naravno, kada prinadjem resenje, ne prepisem ga samo, vec pokusam da shvatim sta se u tom kodu desilo, pa radi…

Затворено за коментаре.